Rabu, 11 Mei 2011

..JPN..

korg tahu x...td kan aku g JPN = Jabatan Pendaftaran kat MJ = Maju Junction..dekat jer..blakang opisz aku jer...so dlm kul 11 pg aku dgn rileks n selamba kuar g MJ (blh r selamba sbb boss x der..huhu)..sampai kat JPN mmg x ramai org n x de org pn..wat pe aku kat sini da tentu2 nak wat IC = Kad Pengenalan...sbb cip aku da rosak..!!..gpn IC aku da hancur...lbh kurang hancur ngan Mr ayel..die aku x th bl nak wat IC br..tp make sure b 4 g Sabah IC kena wat baru yer darling..huhu....

sbnrnye x mo citer sal IC aku yg mmg buruk n hancur digant br...tp aku nak story mory sal cik bsya...

konon2 td saje je lar ty kat kakak=staff JPN cmn proses nak wat my kids under anak angkat...dgn panjang lebar kakak tue xplain kat aku..aku mula lar nak wat muka tensi sbb die suh aku cr mama cik bisya sbb nak angkat sumpah penyerahan...GILE!! nak cr celah mane...bkn stakat batang idung..bayang pn aku da 2 tahun x pnh nampak n si pempuan tue pn x pnh nak cntct aku...pas tue beribu kali kot si kakak ni ty aku yg mama cik bisya nie IC biru ke x..die x caye org malaysia bg anak sesuka hati..ello kakak...nasib baik die bg dr die buang...bongok kan kakak nie...hehe..(sowy kakak)

yg wat aku confius...nape mst nak jmp lg n wat angkat sumpah penyerahan..kan kes nie da jd kes JKM=Jabatan Kebajikan Masyarakat...ko yg x paham aku ckp atau aku yg x phm pe yg ko xplain...bosan lak aku dgr si kakak nie membebel..ade ker die kate masalah besar n agak complicated nak handle kes IC anak angkat nie...perlu kos yg tinggi n upah lawyer lagi...buang masa nak naik mahkamah...aku da naik baran lak dgr membebel ntah ape2..sbb aku da ckp kes anak aku nie bwh JKM..so smua urusan mahkamah, JKM yg uruskan..aku just tgg tarikh n surat jer dr JKM..letih da aku nak xplain...

alasan si kakak tu suh aku cr mama cik bsya nie sbb nak mudah kan proses...sbb nak btl2 cnfrm die bg cik bisya ni kat aku..sengal!! klo btl die syg anak die..dr dl lagi die cr..x pn ms naik mahkamh 2 taun lepas die da fight nak anak die...budusssssss...blh plak ajar aku suh batal kan pejanjian aku ngan JKM n g wat angkat sumpah...da la kakak...aku mls nak pening kan kepala sbb da nak setle kes die..ko x nak wat kan my kids anak aku udah...gpn bkn aku nak wat pn..ty je kot...benda remeh temeh bior JKM yg setle kan...

kepada itu kakak..klo x th pe2 psl anak angkat or  JKM..jgn main ckp jer ok...wat marah org jer...huhu...(tetb cam hangin je kan...)

da hbs storyy...byeeeeeeeeee

zaaaassssssssssssssssss

1 ulasan:

  1. Typical gov style....sorry to say but that is the truth. diorang ni semua ingat prosedure zaman tok nenek...prosedure baru?? haram la nak ingat.

    Same case masa i g SSM utk batalkan kan strike of company penipu tu...minah counter ni ley ckp "Puan ni lawyer ker, tau sumer pasal akta2 ni sbb saya sah 15 tahun keje tp baru kali ni saya jumpa permohonan macam nie"

    hamik kau....15 yer...so..btul x ayat saya yg kat atas tu

    BalasPadam