Selasa, 20 Disember 2011

..itu lah kenyataan...

....kenyataan..?? pe yg aku th kenyataan adalah hakikat..hakikat adalah sesuatu yg nyata..nape bl terjadi sesuatu org mst kate.."x pe..terima la hakikat..terima la kenyataan.."..so makna nyer kite kena terima sesuatu yg nyata..x gitu??? (aku pn x brp phm sbnrnyer..)...

...sejarah spital sungai buloh di wad ICU bilik 15...

...taun lepas..adik bongsu aku msk bilik nie...ms nie umor die 11 taun..duk seminggu x sedar2..dgn erti kate koma la...sane cucuk..sini cucuk...paru-paru kena tebuk sbb buang darah kotor n kuman...makan n minum guna tiub..agak sadis jugak tgk die..msk sinie sebabnyer kena asma tahap kritikal...doktor mmg x blh nak bg kate putus n jaminan...sbb da bekait dgn paru-paru...yg tunggu bdk nie pagi petang siang malam..mummyrose...x keje n duk kat spital 24 jam...tdo dlm kete...ciannn..ktorg nie kat umah da mcm anak ayam ilang mak..bior pn msg2 da besar tp rungsing n sedeyh n risau mmg tahap gunung everest bl pk kan adik yg sorg nie sakit....


...seminggu lebey duk ctu...then sedar transfer msk wad...gile duk wad mcm mayat idup...sbb nyer..mata bukak tp x bg respon langsung bl org panggil n pegang...so doktor transfer blk msk ICU bilik yg sama sbb nyer takut kuman da pegi ke otak...1 mlm ktorg nie x tdo wat solat hajat ngan yaasin...alhamdulillaah esoknye die blh buka mata n bgn cm biase cm cakap x berpa betul...

...bln lps g wat check up..doktor pakar mmg tekejut beruk sbb nyer cmn adik aku nie blh idup lagi (agak kuang ajor la doktor nie)...doktor gtau mummyrose...kebanyakan kes yg bekait paru-paru...tahap untuk hidup mmg tipis..ape tah lagi bl da msk bilik no 15 (mmg menyayat hati btl bilik 15 nie...)...doktor kate adik aku bertuah sbb ade peluang tuk idup tppppppp sekiranya bilik no 15 nie berulang lagi..percent tuk die idup hanya ada 0.001% je...x ke gile namenye tue...die skunk idup begantung pd pam...1 hr 4 kali pam...6 jam sekali kena 2 pam...susah gak penyakit asma nie..tp da tue penyakit keturunan..takut2 nant anak2 aku plak ade asma..nie semua ketentuan..klo ALLAH nak bg penyakit kat sape2 pun blh kena...

...kes adek aku nie sama mcm kes arwah zara cuma nasib adik aku agak baek sikit di beri peluang kedua tuk idup...

....taun nie spital yg sama n bilik no 15 jugak...ALLAH lebih syg kan die...Arwah Pkngah incik tunang hembuskan nafas terakhir kat bilik nie...sama2 kita doakan arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman dan dijauhkan dr seksaan kubur...aminnn..al-fatihah....

..dgn erti kate..ICU bilik no 15 byk tggl kan kenangan pahit...so aku hrp adik aku x kan tempah katil lagi kat ICU bilik no 15 nie...

..da hbs bebel...
..byeee....
zaaaaaaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan